ΑΛΙΚΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ ΕΛΛΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ

ΘΕΜΑΤΑ

04 Οκτωβρίου 2017

ΣΚΗΝΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΓΙΑΣΑΜΟ ΤΗΣ 03΄10΄2017 ΣΤΟΝ Ι.Ν.ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΕΩΣ ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΟ...


 
ΣΤΟΝ ΑΓΙΑΣΜΟ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΜΕ ΤΟ ΤΙΜΙΟ ΞΥΛΟ ΔΙΑΒΑΣΤΗΚΑΝ ΚΑΙ ΟΙ  ΕΥΧΕΣ ΤΟΥ Μ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΚΑΤΑ ΜΑΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΒΑΣΚΑΝΙΑΣ (ΑΠΟ ΤΟΝ Π. ΝΕΚΤΑΡΙΟ ΜΟΥΛΑΤΣΙΩΤΗ)

02 Οκτωβρίου 2017

"Η ελεύθερη βούληση στη ζωή μας" π. Ανδρέας Κονάνος


 
«Η ΨΥΧΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑΣ» (3)
Πατήρ Ανδρέας Κονάνος - Ομιλία εις τον Ι.Ν. Μεταμορφώσεως του Σωτήρος.Βύρωνος
27/09/2017
«…βάλε (λέει) το μπουφάν - Δεν θέλω μπουφάν, δεν κρυώνω (λέει το παιδί) – Βάλτο παιδάκι μου το μπουφάν – Όχι (λέει το παιδί). – Μα, θέλω να σε δω να το βάζεις. – Μα, δεν κρυώνω (λέει το παιδί) – Κρυώνω εγώ. – Αν κρυώνεις βάλε και τη γούνα σου αλλά το παιδί δεν θέλει.
Αυτά που λέω έχουν σχέση με το ευαγγέλιο? ...»
«Όταν λοιπόν δεις έναν άνθρωπο στενοχωρημένο και θες να του δώσεις δύναμη, θα κάνεις αυτά τα δύο:
Και θα πας μαζί του στον πόνο του αλλά και θα του δείξεις ότι δεν βουλιάζεις μαζί του.»

«Η ΨΥΧΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑΣ» (2) Π. ΑΝΔΡΕΑΣ Κ...


 
«…είμαστε πολύ της τεμπελιάς, πολύ τεμπέληδες (για την προσευχή). Αλλά θα ‘ρθει η ζωή και θα μας κάνει να προσευχηθούμε θέλουμε δε θέλουμε».
«…ευγνωμοσύνη, το αντίθετο είναι η γκρίνια. Οι δυνατοί άνθρωποι δεν γκρινιάζουν, είναι ευγνώμονες».
«… για το κουτσομπολιό μου είπε κάποιος στην εξομολόγηση, όποτε πάτερ κουτσομπολεύω και κατακρίνω, νιώθω την ψυχή μου να αδειάζει».

30 Σεπτεμβρίου 2017

Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗ ΖΩΗΣ ΜΑΣ (1) - 17΄


 
«Το εξής είναι το πρόβλημα: Πως μπορούνε κάποιοι άνθρωποι στη ζωή τους και δεν στενοχωριούνται εύκολα και δεν λυγίζουν εύκολα με τα προβλήματά τους, και πως κάποιοι άλλοι είμαστε πολύ ευάλωτοι στις στεναχώριες και τα προβλήματα και καταρρέουμε πολύ εύκολα.
Η ψυχολογία μας είναι πολύ εύθραυστη, πολύ ευαίσθητη, με το παραμικρό … μερικοί άνθρωποι. Πως γίνεται αυτό? Γιατί είμαστε έτσι?»

25 Σεπτεμβρίου 2017

Η μεγαλύτερη βλασφημία κατά του Αγίου Πνεύματος, η αυτοκτονία - Γέρων Νίκων

 
…..Για κάποιον που έχει αυτοκτονήσει? πολύ σωστή ερώτηση.

Κάποιος που έχει αυτοκτονήσει δε σώζεται, λέμε εμείς, γιατί απαγόρευσε στο Θεό να τον εβοηθήσει , «έκοψε» τα χέρια του Θεού.

Ότι άλλη αμαρτία και να κάνεις έχει ο Θεός την ευκαιρία να στείλει τη Χάρη Του να μετανοήσεις, να στείλει κάποιον να σου πει μια κουβέντα, να διαβάσεις κάτι, να ζήσεις κάτι και να σωθείς. Αλλά με την αυτοκτονία Του «κόβεις» τα χέρια.

Γι αυτό καλά κάνει η εκκλησία και είναι τόσο αυστηρή και λέει ότι δεν πρέπει να διαβάζεται νεκρώσιμη ακολουθία σε όσους αυτοκτονήσανε ή να μην θάβονται στο κοιμητήριο. Δεν το κάνουμε αυτό για να τιμωρήσουμε τον κεκοιμημένο, αυτόν που αυτοκτόνησε. Δεν ξέρουμε τι γινότανε στο μυαλό του, μπορεί και να σώθηκε. Δεν ξέρουμε αν είχε καν το μυαλό του όταν έκανε αυτό που έκανε. Αυτό το κάνουμε, αυτή την αυστηρότητα και την σκληρότητα για να καταλάβουμε εμείς τι τρομερό πράγμα είναι η αυτοκτονία και να βοηθήσει τους ζωντανούς το κάνει η εκκλησία.

Γι αυτό να μην υποκρινόμαστε ότι έχουμε πιο πολύ αγάπη , «που είναι η αγάπη της εκκλησίας και δε θάβουν τον πεθαμένο?». Δείχνει την αγάπη και στους ζωντανούς η εκκλησία, όχι μόνον στους πεθαμένους.

Γι αυτό να ακολουθούμε ότι λέει η εκκλησία και ζώντας θα καταλάβουμε το γιατί.

Είναι η μεγαλύτερη βλασφημία που γίνεται, η μεγαλύτερη αμαρτία που μπορεί να γίνει η οποία δεν μπορεί να διορθωθεί, βλασφημία κατά του Αγίου Πνεύματος, «δεν θέλω να με βοηθήσεις, και για να μη προλάβεις να με βοηθήσεις, αυτοκτονώ».

Δεν υπάρχει μεγαλύτερη αμαρτία, γι αυτό και η εκκλησία δείχνει τόση αυστηρότητα.

Είπαμε ότι (η εκκλησία) το κάνει για να καταλάβουμε εμείς πόσο κακό είναι, όχι για εκείνον που έφυγε. Εκείνον που έφυγε ο Θεός θα τον κρίνει.

Λέει ένας ιεροκήρυκας , πηδάει κάποιος από τη γέφυρα να πνιγεί και πνίγεται, αλλά που ξέρουμε, λέει αν δεν μετανόησε όταν ήτανε στον αέρα ακόμα ώσπου να φτάσει κάτω.

Λένε οι ιατροδικαστές, όποιος κρεμιέται αυτό που βρίσκουνε στα χέρια του, στα νύχια του, είναι σημάδια από το σκοινί και από το δέρμα του, προσπαθεί να βγάλει το σκοινί.

Λοιπόν, ας αφήσουμε εκείνους που πήγανε, στην κρίση του Θεού, και να κοιτάξουμε να ανοίξουμε τα μάτια μας τα δικά μας και να μη βρίσκουμε δικαιολογίες για να κρίνουμε αρνητικά την εκκλησία, γιατί η εκκλησία είναι το Σώμα του Χριστού. Δεν είναι απόψεις ανθρώπων.

Απομαγνητοφωνημένο απόσπασμα από την ομιλία του γέροντος Νίκωνος που έγινε στο ιερό ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου των Οβρυών με θέμα "Η ΖΩΗ ΜΕΤΑ ΤΗ ΖΩΗ".
Πηγή: https://www.youtube.com/watch?v=xK4im6zXyYs

24 Σεπτεμβρίου 2017

«Ανοίγει ο Θεός το σχέδιό Του» Το 2017 και το 2018 να είμεθα διπλάσια προσευχόμενοι'' Μητροπολήτης Μόρφου Νεόφυτος

 
 
 Όλοι το βλέπετε ότι, σιγά, σιγά αναπτύσσεται  (το σχέδιο του Θεού).
Να έχουμε εμπιστοσύνη στο σχέδιο Του Θεού.

Αυτόν τον χρόνο που ήδη εισήλθαμε, το 2017 και τον άλλον που θ’ αρθεί, Το 2018 να είμεθα διπλάσια προσευχόμενοι.
Η προσευχή έχει δύναμη πολύ! Είναι αυτή που δεν έχουν οι ισχυροί της γης…

Ο Θεός δεν είναι άδικος! Και τα άδικα δεν ευλογούνται…!
Να είμεθα εν μετανοία με προσευχή και η Ανάσταση είναι το φυσικό επακόλουθο του Σταυρού…!

Να έχουμε εμπιστοσύνη στο σχέδιο του Θεού. Όλοι το βλέπετε ότι, σιγά – σιγά πραγματοποιείται.
Ανοίγει ο Θεός το σχέδιό του και αρχίζει από την πολύπαθο Συρία και αγκαλιάζει όλες τις χώρες του κόσμου.

Μέσα λοιπόν στους αέρηδες τους κρυφούς και φοβερούς έχει και η Κύπρος το μερτικό της.
Και για την Κύπρο τα φοβερά πέρασαν, όσο κι αν θέλουν μερικοί να μας φοβερίσουν από την γείτονα χώρα στέλνοντας βαρβάρους ηλεκτρονικούς στα λιμάνια μας και στα ύδατά μας.

Ελάχιστα θα ποιήσουν, έναν εκφοβισμό. Όμως εμείς είμεθα Χριστιανοί Ορθόδοξοι, πιστεύουμε στον Αναστάντα Ιησού και τίποτα δεν μπορεί να μας φοβίσει.
Οι πρόσφυγες δε, έχουμε εμπειρία, ξέρουμε τι είναι πόνος, ξέρουμε τι είναι τα πάθη του Κυρίου μας και τα πάθη τα δικά μας. Το μόνο που μας υπολείπεται είναι η Ανάσταση του τόπου μας, ε λοιπόν και αυτό ο Θεός αποφάσισε, να μας δώσει αυτή την Ανάσταση. Το πότε εξαρτάται από την δική μας προσευχή, αλλά και από τα γεγονότα ήδη αναπτύσσονται στην περιφέρειά μας, αλλά μέχρι και την μακρινή Κορέα  και Κίνα και αύριο Αυστραλία και αλλαχού. Όλα αυτά όσο και να σας φαίνονται περίεργο και παράδοξο, κατεργάζονται πολλές ανατροπές, μία ανατροπή που θα δούμε είναι και η ελευθερία του τόπου μας (Κύπρος).

Γι αυτό σας παρακαλώ πάρα πολύ, αυτόν τον χρόνο που ήδη εισήλθαμε , το 2017 και τον άλλον που θ’ αρθεί, το 2018 να είμεθα διπλάσια προσευχόμενοι. Ας προσευχόμαστε είκοσι λεπτά. Η προσευχή έχει δύναμη πολύ. Είναι αυτή η δύναμη που δεν έχουν οι ισχυροί της γης. Και να λειτουργήστε τακτικά. Και με αυτόν τον τρόπο, όταν επιστρέψουμε στην Μόρφου, θα είμεθα άνθρωποι της Αναστάσεως. Γιατί ξέρετε? Θα είμεθα άνθρωποι της Αναστάσεως γιατί όλα αυτά τα σαράντα και πλέον χρόνια είμαστε άνθρωποι του Γολγοθά, του Σταυρού! Και όπου Σταυρός εκεί Ανάσταση! Και ο Θεός δεν είναι άδικος. Και τα άδικα δεν ευλογούνται! Αυτά θα δούμε τους επόμενους μήνες. Άρα είναι σημαντικό να είμεθα εμείς εν μετανοία εβρισκόμενοι  για τα προσωπικά μας λάθη.  Ακόμη θα έλεγα και για τα παλιά μας λάθη που κάναμε ως λαός, διότι κάναμε και λάθη.
Να είμεθα εν μετανοία με προσευχή και Ανάσταση, είναι το φυσικό επακόλουθο του Σταυρού…

Μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος
Απόσπασμα απομαγνητοφωνημένης  ομιλίας  που έγινε στον ιερό ναό Αγίου Ξενοφώντος (Ξορινός) στο χωριό Μαζωτός της μητροπολιτικής περιφέρειας Κιτίου.

Πηγή: https://www.youtube.com/watch?v=4081L.ailnc=93s , https://www.youtube.com/chanel/UCyZRBAjtgIVJIe9wq8eYWOA, https://www.youtube.com/watch?v=H3udAWFbtZY&t=240s
 

19 Σεπτεμβρίου 2017

ΓΙΝΕ ΑΣΚΗΤΗΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ Α-ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΟΝΑΝΟΣ - 58΄


Η ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΜΙΑ ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΟΡΦΥΡΙΟΥ. (7΄) Π. ΑΝΔΡΕΑΣ...


ΓΙΑ ΤΑ ΑΥΤΟΑΝΟΣΑ ΝΟΣΗΜΑΤΑ. Π. ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΟΝΑΝΟΣ. 28/11/2016. (8΄)


Η ΚΑΚΙΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ .. Π. ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΟΝΑΝΟΣ. (5΄) (f) 28/11/2016.


Για να μη στενοχωριέσαι εύκολα! (7΄) (t) (f)


Π. Ανδρέας Κονάνος: ''Άσε τη μιζέρια και πάλεψε'' (32΄)


ΖΗΣΕ- Π. ΑΝΔΡΕΑ ΚΟΝΑΝΟΥ (23΄)


ΟΛΑ ΞΕΚΙΝΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΛΟΓΙΣΜΟΥΣ ΜΑΣ- (52΄) Π. ΑΝΔΡΕΑ ΚΟΝΑΝΟΥ


18 Σεπτεμβρίου 2017

20 Πράγματα που πρέπει να σταματήσουμε να κάνουμε στους άλλους

 
Υπάρχει ένας βασικός παράγοντας που μπορεί να βλάψει τις σχέσεις σας αλλά και την προσπάθεια να τις εμβαθύνετε. Το στοιχείο αυτό είναι εσείς και η στάση σας! Αν επιθυμείτε ν' αναπτύξετε και να διατηρήσετε υγιείς και θετικές σχέσεις στη ζωή σας, θα πρέπει να σταματήσετε κάποια πράγματα:

 1. Σταματήστε να κατηγορείτε.
– Με το να κατηγορείτε τους άλλους δεν θα καταφέρετε τίποτα. Είτε θα αντιμετωπίστε τα προβλήματά σας, είτε αυτά θα καθορίσουν την ζωή σας. Η επιλογή είναι δική σας. Όταν κατηγορούμε τους άλλους για το τι περνάμε, μεταθέτουμε την ευθύνη και αρνούμαστε την δυνατότητα μας να ελέγχουμε εμείς την ζωή μας.
 Πηγή Συνοδοιπορία

2. Σταματήστε να παραπονιέστε.
- Αντ 'αυτού, χρησιμοποιήστε το χρόνο και την ενέργειά σας για να κάνετε κάτι ποιοτικό για τον εαυτό σας.

3. Σταματήστε να εννοείτε ότι δεν λέτε.
- Οι άλλοι δεν μπορούν να διαβάσουν το μυαλό σας. Επικοινωνήστε απλά κι αποτελεσματικά.

4. Σταματήστε να τα κάνετε όλα για σας.
 – Ο κόσμος περιστρέφεται γύρω από τον ήλιο, όχι γύρω από σας. Αφιερώστε λίγο χρόνο για να διακρίνετε αυτή την αλήθεια σε τακτική βάση.

 












5. Σταματήστε τα ψέματα.
- Μακροπρόθεσμα η αλήθεια αποκαλύπτεται πάντα. Είτε εσείς θα έχετε την ευθύνη των πράξεων σας, είτε αυτές θα σας κυριαρχήσουν.

 6. Σταματήστε να είστε μνησίκακοι.





– Οι μνησικακίες σίγουρα δεν οδηγούν στην ευτυχία.













 7. Σταματήστε να αμφιβάλλετε.
- Αν νομίζετε ότι κάπου δεν μπορείτε να καταφέρετε κάτι, πιθανών έχετε δίκιο. Αλλά μην αφήνετε την δική σας αμφιβολία να παρεμβαίνει στα όνειρα των άλλων. Όποιος ισχυρίζεται ότι κάτι δεν μπορεί να γίνει, δεν πρέπει να εμποδίζει και τους άλλους να το επιχειρήσουν.

8. Σταματήστε να διακόπτετε.
 - Διορθώστε κάποιον όταν είναι κατάφωρα άδικος σε κάτι, αλλά πάντα διατυπώνετε την ένστασή σας όταν τελειώσει ο συνομιλητής σας και έρθει η σειρά σας.

 9. Σταματήστε να είστε εγωιστές.
- Παίρνετε ότι δίνετε σε μια σχέση. Τίποτα λιγότερο, τίποτα περισσότερο.

 10. Σταματήστε να κρίνετε.
- Ο καθένας δίνει τη δική του μοναδική μάχη. Δεν έχετε ιδέα τι περνάνε οι άλλοι, όπως και αυτοί δεν έχουν ιδέα για το τι περνάτε εσείς.

 11. Σταματήστε να κουτσομπολεύετε .
-Το κουτσομπολιό είναι μια χαμένη υπόθεση. Πληγώνει αλλά αμαυρώνει και την εικόνα σας.

 12. Σταματήστε να δίνετε υποσχέσεις που δεν μπορείτε να κρατήσετε.
- Μην υπερ-υπόσχεστε. Πράξεις και όχι μόνο λόγια.



















 13. Σταματήστε να είστε αμυντικοί.
- Επειδή κάποιος έχει διαφορετικές απόψεις και αντιλήψεις από σας, αυτό δεν σημαίνει ότι ένας από τους δυο σας είναι λάθος. Εξετάζετε όλα με ευρύ πνεύμα. Οι ανοικτόμυαλοι είναι αυτοί που ανακαλύπτουν τα σπουδαία πράγματα.

 14. Σταματήστε να συγκρίνετε τους ανθρώπους μεταξύ τους.
- Δεν υπάρχουν δύο ίδιοι άνθρωποι. Ο καθένας έχει διαφορετικές δυνατότητες και δυνάμεις . Παλεύουμε μόνο με τον εαυτό μας, και προσπαθούμε να βελτιωθούμε.

 15. Σταματήστε να επιζητείτε την τελειότητα από τους άλλους.
– Το τέλειο είναι ο εχθρός του καλού. Την ιδανική «καλοσύνη» είναι δύσκολο να βρείτε σε αυτόν τον κόσμο. Μην το ξεχνάτε.

 16. Σταματήστε να προσπαθείτε να είστε τα πάντα για όλους.
- Είναι αδύνατο να το πετύχετε. Όμως κάνοντας κάποιον να χαμογελάσει, μπορείτε να αλλάξετε τον κόσμο. Ίσως όχι ολόκληρο τον κόσμο, αλλά έστω τον δικό του κόσμο. Οπότε περιορίσετε την εστιασή σας.

 17. Σταματήστε να εκνευρίζετε τους άλλους κριτικάροντας τους.
- Επειδή σας δίνει κάποιος την αφορμή να τον κριτικάρετε, δεν σημαίνει ότι πρέπει να το κάνετε. Σκεφτείτε διαφορετικά και μην εκμεταλλεύεστε την αδυναμία του άλλου.

 18. Σταματήστε να αντιδράτε υπερβολικά στις αναποδιές.
 – Οι άνθρωποι κάνουν λάθη. Απλά συμβαίνει. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να αγχώνετε τον εαυτό σας αλλά και τους γύρω σας. Ένας τρόπος για να ελέγξετε αν κάτι αξίζει να σας στεναχωρεί και να σας προβληματίζει, είναι να αναρωτηθείτε το εξής: «Θα με ενοχλεί αυτό το θέμα σε ένα χρόνο," Αν όχι, τότε δεν αξίζει να του δίνετε υπερβολική σημασία.

19. Σταματήστε να γίνεστε δραματικοί.                                                                                                             - Μείνετε έξω από τις υπερβολές και το δράμα των άλλων, και μην δημιουργείτε άσκοπα το δικό σας.
20. Σταματήστε να δίνετε συμβουλές, κι απλά κούστε.                                                                              
  - "Λιγότερες συμβουλές" είναι συχνά η καλύτερη συμβουλή. Οι άνθρωποι δεν χρειάζονται πολλές συμβουλές, χρειάζονται απλώς κάποιον να τους ακούσει και να τους τονώσει το ηθικό. Αυτό που θέλουν να ακούσουν, βρίσκεται ήδη κάπου μέσα τους. Απλά χρειάζονται χρόνο για να σκεφτούν , να κοντοσταθούν και να ψάξουν το μονοπάτι που θα τους οδηγήσει να βρουν το δρόμο τους.

Και να θυμάστε
Η σχέση σας με τον εαυτό σας είναι η πιο κοντινή και πιο σημαντική σχέση που θα έχετε ποτέ. Δώστε την απαραίτητη προσοχή σε αυτή, αναπτύξτε τη, καλλιεργήστε τη, και ποτέ να μην τη εγκαταλείψετε
Πηγή: http://ekdoseisxrysopigi.blogspot.gr/2017/09/20.html?spref=fb

Ὁ ἅγιος Κοσμᾶς καὶ οἱ ἱερεῖς

 
 Σήμερα, ἀγαπητοί μου, ἑορτάζει καὶ πανηγυρίζει ὁ ἰσαπόστολος καὶ ἐθναπόστολος ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός. Ὁ ὑμνογράφος ἀπορεῖ τί ἐγκώμια νὰ τοῦ πλέξῃ καὶ λέει· Πῶς νὰ σὲ ὀνομάσουμε, ἅγιε Κοσμᾶ; μάρτυρα, ἢ ἀπόστολο, ἢ μοναστή, ἢ ἱερέα τοῦ Ὑψίστου;

Ποιός μπορεῖ νὰ διηγηθῇ τοὺς ἀγῶνες του! Πολλοὶ ἔχουν γράψει βιβλία. Στὸ βιβλίο «Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός», ποὺ μ᾽ἀξίωσε κ᾽ἐμένα ὁ Θεὸς νὰ ἐκδώσω, ὑπάρχει ὁ βίος, ἡ διδασκαλία, τὰ θαύματα, οἱ ἐπιστολὲς καὶ οἱ προφητεῖες του.
Τώρα ἐδῶ δὲν θὰ μιλήσω ἐγώ· θὰ μιλήσῃ ὁ ἴδιος ὁ ἅγιος Κοσμᾶς. Ἔζησε εἴκοσι περίπου χρόνια στὸ Ἅγιο Ὄρος ὡς ἀσκητὴς προσευχόμενος. Μέσα του ὅμως σὰν κάρβουνο ἀναμμένο τὸν ἔκαιγε ὁ πόνος. Μάθαινε, ὅτι ὁ Ἑλληνισμὸς ὑποφέρει, χωριὰ ὁλόκληρα ἐξισλαμίζονται· στὴ σημερινὴ Ἀλβανία (τὴν ἀρχαία Ἰλλυρία) ἦταν ὅλοι ὀρθόδοξοι, κι ἀλλαξοπίστησαν. Ἔτσι ἀποφάσισε νὰ βγῇ ἀπὸ τὸἍγιο Ὄρος.

Πῆρε τὴν εὐχὴ τοῦ πνευματικοῦ του, ταξίδεψε στὴν Πόλι, πῆρε τὴν ἄδεια τοῦ πατριάρχου, κ᾽ἔτσι ξεκίνησε. Ἔκανε τέσσερις περιοδεῖες, ὅπως ὁ ἀπόστολος Παῦλος. Καὶ ποῦ δὲν πῆγε, γιὰ νὰ σπείρῃ τὸν θεῖο λόγο! Ἦταν πραγματικὸς διδάσκαλος τοῦ λαοῦ. Τὰ λόγια του ἁπλᾶ.
Ὅπου πήγαινε, δὲν τὸν ἄφηναν νὰ φύγῃ. –Θά ᾽θελα κ᾽ἐγὼ νὰ μείνω κοντά σας, ἔλεγε, νὰ σᾶς διδάσκω, νὰ σᾶς ἐξηγῶ πότε τὸ ἕνα - πότε τὸ ἄλλο· μὰ ὑπάρχουν κι ἄλλοι ποὺ περιμένουν καὶ πρέπει νὰ φύγω. –Ποῦ μᾶς ἀφήνεις, πατέρα; –Στὸ Χριστό, στὴ θεία Πρόνοια, στοὺς παπᾶδες σας. Καὶ στοὺς ἱερεῖς πάλι ἔλεγε· –Ἐσεῖς νὰ συνεχίσετε αὐτὸ ποὺ ἄρχισα ἐγώ.

 Ἔδινε, δηλαδή, ὁ ἅγιος Κοσμᾶς μεγάλη σημασία στὸν ἱερέα. Ἂς δοῦμε λοιπὸν τί δίδασκε γιὰ τοὺς ἱερεῖς καὶ ἀρχιερεῖς.
* * *
Θέλοντας ὁ ἅγιος Κοσμᾶς νὰ δείξῃ τί ἀξία ἔχει ἡ ἱερωσύνη, ἔλεγε· Ἐὰν στὸ δρόμο συναντήσῃς ἕνα βασιλιᾶ καὶ ἕνα παπᾶ, ποιόν θὰ χαιρετίσῃς πρῶτα; Ἂν εἶσαι ὀρθόδοξος Χριστιανός, πρῶτα θὰ φιλήσῃς τὸ χέρι τοῦ παπᾶ καὶ κατόπιν θὰ χαιρετίσῃς τὸ βασιλιᾶ· ἡ ἱερωσύνη εἶνε ἀνώτερη ἀπὸ τὴ βασιλεία.

Ἔλεγε ἀκόμη· Ἐὰν συναντήσῃς ἕναν ἄγγελο καὶ ἕνα παπᾶ, ποιόν θὰ χαιρετίσῃς πρῶτα; –Τὸν ἄγγελο. –Ὄχι· θὰ χαιρετίσῃς πρῶτα τὸν παπᾶ καὶ μετὰ τὸν ἄγγελο. –Μὰ γιατί, πάτερ; –Διότι ὁ παπᾶς εἶνε ἀνώτερος καὶ ἀπὸ τὸν ἄγγελο. Ὁ Χριστὸς εἶπε στοὺς ἀποστόλους καὶ δι᾽αὐτῶν σὲ ὅλους τοὺς ἱερεῖς· «Λάβετε Πνεῦμα ἅγιον· ἄν τινων ἀφῆτε τὰς ἁμαρτίας, ἀφίενται αὐτοῖς, ἄν τινων κρατῆτε, κεκράτηνται» (Ἰω. 20,22-23)· ὁ παπᾶς, δηλαδή, ἔχει ἐξουσία νὰ συγχωρῇ ἢ νὰ μὴ συγχωρῇ ἁμαρτίες. Τέτοια ἐξουσία ἄγγελος δὲν ἔχει.
Λέει ἐπίσης ὁ ἅγιος Κοσμᾶς· Ἐπάνω στὴν ἁγία τράπεζα εἶνε ψωμὶ καὶ κρασί· ποιός μπορεῖ νὰ τὰ κάνῃ σῶμα καὶ αἷμα Χριστοῦ; Ὅλος ὁ κόσμος νὰ μαζευτῇ, καὶ βασιλιᾶδες καὶ τρανοὶ καὶ ἀσκητάδες νὰ παρακαλοῦν, δὲν μποροῦν· ἕνας παπᾶς, ὅσο ἁμαρτωλὸς κι ἂν εἶνε, φτάνει αὐτὸς νὰ λειτουργήσῃ καὶ τότε γίνεται τὸ θαῦμα. Τὰ μυστήρια τὰ τελεῖ μόνο ὁ ἱερεύς.

Κάποιος, λέει ὁ ἅγιος Κοσμᾶς, ἐξωμολογεῖτο χρόνια σ᾽ἕνα παπᾶ, ἀλλὰ κάποτε τὸν ἔπιασε νὰ ἁμαρτάνῃ μὲ μιὰ γυναῖκα. Σκανδαλίστηκε. –Ἀλλοίμονό μου, εἶπε, οἱ ἁμαρτίες μου ἔμειναν ἀσυγχώρητες –ὅπως καὶ πολλοὶ σήμερα ποὺ λένε· Δὲν πᾶμε στὴν ἐκκλησία, γιατὶ ὁ παπᾶς εἶνε τέτοιος καὶ τέτοιος, τί εὐλογία μπορεῖ νὰ δώσῃ;… Ὁ ἅγιος Κοσμᾶς λοιπὸν συνεχίζει καὶ λέει, ὅτι ὁ σκανδαλισμένος αὐτὸς περπατώντας δίψασε, εἶδε ἕνα ποταμάκι, ἔσκυψε, ἤπιε νερό, δροσίστηκε καὶ σκέφτηκε· Θὰ πάω νὰ δῶ ἀπὸ ποῦ βγαίνει τὸ νερὸ αὐτό. Ἀκολουθώντας τὴν κοίτη ἔφτασε στὴν πηγή, μὰ τί νὰ δῇ· τὸ νερὸ ἔβγαινε μέσα ἀπ᾽ τὸ στόμα ἑνὸς ψόφιου σκύλου!–Πώ πω τί ἔπαθα, μαγαρίστηκα, εἶπε. Τότε παρουσιάστηκε ἄγγελος καὶ τοῦ λέει· –Δὲν μαγαρίστηκες· τὸ νερὸ δὲν εἶνε τοῦ σκύλου ἀλλὰ τοῦ Θεοῦ· ἔτσι καὶ ἡ συγχώρησι ποὺ σοῦ ἔδινε ὁ πνευματικὸς δὲν ἦταν δική του ἀλλὰ τοῦ Θεοῦ. Νερὸ δροσερό, κρυστάλλινο, ποὺ ἀναπαύει τὶς ψυχές, εἶνε ἡ Ὀρθοδοξία μας· σκύλος ψόφιος εἶνε ὁ ἀνάξιος παπᾶς ἢ δεσπότης· μὰ τὴν ὥρα ποὺ ἱερουργεῖ εἶνε φορεὺς τῆς θείας χάριτος καὶ ἔχει ἐξουσία· μὴν ἐξετάζεις τότε ποιός εἶνε· τὸ ἀντίδωρο ποὺ παίρνεις ἔχει τὴν ἴδια ἀξία εἴτε τὸ εὐλογεῖ παπᾶς ἅγιος εἴτε τὸ εὐλογεῖ παπᾶς ἁμαρτωλός.
Μὴ νομίζετε ὅμως ὅτι μιλώντας ἔτσι ὁ ἅγιος Κοσμᾶς κολάκευε τοὺς ἱερεῖς καὶ ἀρχιερεῖς. Τὰ ἔλεγε αὐτὰ γιὰ ν᾽ἀποδώσῃ τιμὴ στὴν ἱερωσύνη· κατὰ τὰ ἄλλα δὲν ἔπαυε νὰ τονίζῃ τὴν εὐθύνη ποὺ ἔχει ὁ ἱερεύς. Ἔλεγε· –Γιατί, παπᾶ μου, τὸ πετραχήλι σου κάτω - κάτω ἔχει φοῦντες - κρόσια; Διότι τὰ κρόσια συμβολίζουν τὶς ψυχές, ποὺ κρέμονται ἀπὸ σένα καὶ θὰ δώσῃς λόγο γι᾽ αὐτές. Ὅλα ἔχουν σημασία.

Γι᾽ αὐτὸ ὁ ἅγιος Κοσμᾶς δίδασκε καὶ ποιά εἶνε τὰ προσόντα τοῦ ἱερέως, τί ἀπαιτεῖται γιὰ νὰ γίνῃ κανεὶς παπᾶς. Πρῶτον, ἔλεγε, νὰ ἔχῃ ἡλικία· νὰ μὴ χειροτονῆται ὅποιος δὲν πάτησε τὰ τριάντα χρόνια. Δεύτερον, νὰ ξέρῃ γράμματα, νὰ διαβάζῃ καὶ νὰ ἐξηγῇ τὸ Εὐαγγέλιο στὸ λαό. Τρίτον, νὰ κάθεται κοντὰ στὴν ἐκκλησία, ὥστε οἱ Χριστιανοὶ νὰ τὸν βρίσκουν. Τέταρτον, νὰ προσπαθῇ νὰ συμφιλιώνῃ τὰ ἀντρόγυνα καὶ νὰ προλαμβάνῃ τὰ διαζύγια. Πέμπτον, νὰ λέῃ τὰ λόγια του παστρικά, εὐκρινῶς. Καὶ ἐδῶ ἀνέφερε ἕνα ζωηρὸ - ρεαλιστικὸ παράδειγμα. Κάποιος, λέει, ἀγαποῦσε μιὰ κόρη καὶ πήγαινε τὴ νύχτα κάτω ἀπ᾽ τὸ παράθυρό της καὶ ἔβγαζε ὅλη τὴ φωνή του τραγουδώντας ὁλόγλυκα, γιὰ νὰ ἑλκύσῃ τὸ κορίτσι στὸν κοσμικὸ ἔρωτα. Ἔτσι νὰ ψάλλῃς κ᾽ἐσύ, παπᾶ μου, δυνατὰ καὶ καθαρά, γιὰ νὰ ἑλκύσῃς τοὺς Χριστιανοὺς στὸν θεϊκὸ ἔρωτα, τὸν ἔρωτα τοῦ Χριστοῦ. Τὸ πιὸἀπαραίτητο ὅμως ποιό εἶνε· ὁ ὑποψήφιος κληρικὸς νὰ εἶνε καθαρός· καθαρὸς σὰν τὸν ἥλιο, σὰν ἄγγελος. Καὶ νὰ μὴ δώσῃ γρόσια στὸ δεσπότη γιὰ τὴ χειροτονία. Τὰ ἔχεις αὐτά, παπᾶ μου; Ἔλα νὰ σὲ ζυγίσω. Διαφορετικά, εἶσαι ἔνοχος.
Ὁ ἅγιος Κοσμᾶς προέβλεπε τὴν κατάστασι τοῦ κλήρου στὰ νεώτερα χρόνια. Τὸν παλιὸ καιρό, λέει, ὅταν ἤθελαν νὰ καταραστοῦν κάποιον, ἔλεγαν· «Ὁ Θεὸς νὰ τὸν βάλῃ μὲ τοὺς ἱερεῖς τοῦ 18ου αἰῶνος». Γι᾽ αὐτὸ εὐκολώτερα θὰ σωθῇ ὁ τσοπᾶνος ἢ ὁ χωρικὸς ἢ ὁ ἐργάτης· μὰ πολὺ δύσκολα θὰ σωθοῦν στὰ χρόνια μας παπᾶδες, δεσποτάδες καὶ πατριαρχάδες.

Πρὶν τελειώσω θ᾽ἀναφέρω καὶ δύο προφητεῖες τοῦ ἁγίου Κοσμᾶ γιὰ τὸ ἱερατεῖο.

•«Θά ᾿ρθῃ καιρός», εἶπε, «ποὺ δὲν θὰ ὑπάρχῃ αὐτὴ ἡ ἁρμονία ποὺ εἶνε σήμερα μεταξὺ λαοῦ καὶ κλήρου». Ἡ Ἐκκλησία μοιάζει μὲ μία κιθάρα, ποὺ οἱ χορδὲς συντονισμένες ἐκπέμπουν ἕναν ὡραῖο ἦχο, λαϊκοὶ καὶ κληρικοὶ δηλαδὴ ζοῦν ἁρμονικά. Ἄλλοτε ὁ παπᾶς κι ὁ δεσπότης ἦταν ἕνα μὲ τὸ λαό. Θά ᾿ρθουν ὅμως χρόνια κατηραμένα, ποὺ ὁ λαὸς θὰ εἶνε ἐναντίον τοῦ κλήρου. Καὶ νά τὰ χρόνια αὐτά· ὅπου νὰ πᾷς, ἀκοῦς νὰ κατηγοροῦν τὸν παπᾶ ἢ τὸ δεσπότη. –Μὰ εἶνε ὅλα ἄδικα; θὰ πῇς. Δὲν εἶνε· σὲ πολλὲς περιπτώσεις ὁ λαὸς ἔχει δίκιο, ὁ κλῆρος δὲν μένει στὸ ὕψος τοῦ Εὐαγγελίου. Ἔτσι εἶνε. Δὲν τὸ λέω ἐγώ, τὸ εἶπε ὁ ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός.
•Εἶπε καὶ κάτι ἄλλο ὁ ἅγιος· ὅτι Θά ᾿ρθῃ μέρα, ποὺ «οἱ κληρικοὶ θὰ γίνουν οἱ χειρότεροι καὶ οἱ ἀσεβέστεροι τῶν ὅλων». Ἀκοῦτε; Κι αὐτὰ τὰ εἶπε κλαίγοντας, ὄχι γελώντας.

Πάντως δὲν ἀπελπιζόταν. Πίστευε στὸ Θεὸ καὶ ἔλεγε ὅτι θὰ ἔρθουν καλύτερες ἡμέρες.
* * *
Τελειώνω, ἀγαπητοί μου. Πολλὰ προβλήματα ζητοῦν λύσι. Ἂν ὅμως ρωτούσαμε τὸν ἅγιο Κοσμᾶ, θὰ μᾶς ἔλεγε, ὅτι τὸ πρῶτο ποὺ πρέπει νὰ λύσῃ ἡ πατρίδα μας κι ἂν τὸ λύσῃ σώθηκε, εἶνε ὁ κλῆρος. Ἔχουμε παπᾶδες σὰν τὸν ἅγιο Κοσμᾶ καὶ δεσποτάδες σὰν τὸν Χρυσόστομο Σμύρνης, τὸν Γρηγόριο καὶ τὸν Βασίλειο; χαρὰ σ᾽ἐμᾶς· δὲν ἔχουμε; πατρίδα, κλάψε.

Μὰ ποῦ νὰ βρεθοῦν τέτοιοι κληρικοί, ὅταν ἐσεῖς οἱ γονεῖς ἐμποδίζετε τὸ παιδί σας, ὅταν ἡ κοινωνία εἰρωνεύεται τὸ ῥάσο καὶ κάποιοι κάνουν αἰσχρὲς χειρονομίες; Ὁ παπᾶς ἔγινε ἀντικείμενο ὕβρεως. Ποιός φρόντισε τὸν παπᾶ; Ἕνας καλὸς δεσπότης πῆγε σὲ ἕναν πολιτικὸ καὶ τοῦ λέει· –Δὲν ἔχουμε παπᾶδες στὰ σύνορα, δὲν χτυπᾶνε καμπάνες· χίλιες θέσεις εἶνε κενές· σὰν ὑπουργὸς ποὺ εἶσαι, φρόντισε. Κ᾽ἐκεῖνος, μασόνος καὶ βλάσφημος τῶν θείων, ἐκάγχασε καὶ εἶπε· –Δὲν ἔχουμε ἀνάγκη ἀπὸ παπᾶδες, μᾶς χρειάζονται μηχανικοὶ καὶ γεωπόνοι… Ὅμως τὸ ῥάσο ἔφτειαξε πατρίδα.
Ἐὰν ἐρχόταν πάλι ὁ ἅγιος Κοσμᾶς, θὰ πήγαινε στὴ Βουλὴ τῶν Ἑλλήνων, καὶ θά ᾽λεγε· Βουλευταί, θὰ κολαστῆτε, γιατὶ δὲν λύσατε τὸ πρῶτο πρόβλημα τοῦ τόπου. Θὰ πήγαινε καὶ στὴν ἱερὰ Σύνοδο καὶ θά ᾽λεγε· Δεσποτάδες, θὰ κολαστῆτε, γιατὶ ἁπλώνετε τὰ χέρια σας καὶ χειροτονεῖτε ἀναξίους. Θὰ ἐρχόταν καὶ στοὺς λαϊκοὺς καὶ θὰ ἔλεγε· Θὰ κολασθῆτε, γιατὶ ἡ γλῶσσα σας κατηγορεῖ τοὺς παπᾶδες.

Πέσετε στὰ γόνατα, παρακαλέστε τὸ Θεὸ καὶ τὸν ἅγιο, νὰ εἰρηνεύσῃ τὸ ἔθνος μας πρὸς δόξαν καὶ τιμὴν τῆς ἁγίας Τριάδος· ἀμήν.
(†) ἐπίσκοπος Αὐγουστῖνος
 
(ἀπομαγνητοφωνημένη ὁμιλία, ἡ ὁποία ἔγινε στὸν ἱ. ναὸ Xρυσοσπηλαιωτίσσης Ἀθηνῶν 
 τὴ Δευτέρα 23-8-1965 ἑσπέρας.
Μπορεῖτε νὰ τὴν ἀκούσετε χωρὶς περικοπὲς
στὸ cd 121β΄Α τῆς σειρᾶς «ΦΩΝΗ ΒΟΩΝΤΟΣ» (τηλ. 23850-28868).  
http://www.xrspitha.gr/archeio/2016/--ioulios-augoustos-2016/--ho-hagios-kosmas-kai-hoi-hiereis

Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος: Ο χριστιανός μπορεί να λυπάται μόνο για δύο λόγους!


Τη λύπη την έβαλε μέσα μας ο Θεός. Όχι, όμως, για να τη μεταχειριζόμαστε άσκοπα ή και βλαπτικά, σε ακατάλληλο χρόνο και σε αντίθετες συνθήκες στη φύση μας περιστάσεις, κλονίζοντας έτσι την υγεία της ψυχής και του σώματος, αλλά για ν' αποκομίζουμε απ' αυτήν όσο γίνεται μεγαλύτερο πνευματικό κέρδος. Γι' αυτό, δεν πρέπει να λυπόμαστε όταν παθαίνουμε κάτι κακό, μα όταν κάνουμε κάτι κακό. Εμείς, ωστόσο, έχουμε αντιστρέψει τα πράγματα. Έτσι, και αμέτρητα κακά να διαπράξουμε, ούτε λυπόμαστε ούτε ντρεπόμαστε. Αν, όμως, πάθουμε και το παραμικρό κακό από κάποιον, τότε τα χάνουμε, βαριοθυμούμε, γινόμαστε συντρίμμια και δεν συλλογιζόμαστε πως οι θλίψεις και οι πειρασμοί φανερώνουν τη φροντίδα του Θεού για μας περισσότερο από τα ευχάριστα περιστατικά.

Αλλά γιατί αναφέρω τις θλίψεις αυτής της ζωής; Μήπως και η απειλή του αιωνίου κολασμού δεν αποτελεί τη φιλανθρωπία του Θεού καλύτερα από την υπόσχεσή Του για την ουράνια βασιλεία; Γιατί ,αν δεν υπήρχε η απειλή του αιωνίου κολασμού, λίγοι θα ήταν εκείνοι που θα κέρδιζαν τη σωτηρία. Δεν είναι, βλέπεις, αρκετή για μας, τους ράθυμους, η υπόσχεση των ουράνιων αγαθών. Ο φόβος της κολάσεως πιο πολύ μας παρακινεί στην αρετή.

Γι' αυτό, λοιπόν, υπάρχουν η λύπη και η αθυμία, όχι για να μας κυριεύουν όταν πεθαίνει ένα αγαπημένο μας πρόσωπο ή όταν χάνουμε χρήματα ή όταν δοκιμάζουμε κάποια αποτυχία, αλλά για να μας βοηθούν στον πνευματικό μας αγώνα. Ας λυπόμαστε όχι για τη θλίψη ή τη βλάβη που μας προξενεί κάποιος, αλλά για τις αμαρτίες μας, με τις οποίες λυπούμε το Θεό. Γιατί οι αμαρτίες διώχνουν μακριά μας το Θεό, ενώ οι θλίψεις, που δοκιμάζουμε από άλλους ανθρώπους, Τον κάνουν να μένει κοντά μας ως προστάτης.
Αλλωστε, πρέπει να το πάρεις απόφαση, άνθρωπέ μου, ότι στη ζωή αυτή θα έχεις βάσανα, δοκιμασίες, προβλήματα, πειρασμούς. Πρέπει να τ' αντιμετωπίζεις με γενναιότητα όλα αυτά, χρησιμοποιώντας ως όπλα την πίστη, την ελπίδα, την υπομονή. Ας εύχεσαι, βέβαια, να μην πέσεις ποτέ σε πειρασμό. Όταν, όμως, παραχωρεί κάποιον ο Θεός, μην ταράζεσαι. Κάνε ό,τι μπορείς για να φανείς αληθινός στρατιώτης του Χριστού. Δεν βλέπεις που οι γενναίοι στρατιώτες, όταν η σάλπιγγα τους καλεί στην μάχη, αποβλέποντας στη νίκη, θυμούνται τους ένδοξους προγόνους τους, που έκαναν μεγάλα κατορθώματα, και ρίχνονται με θάρρος στον αγώνα; Όμοια κι εσύ, όταν έρχεται η ώρα της πνευματικής μάχης, να θυμάσαι τα κατορθώματα των αγίων μαρτύρων και ν' αγωνίζεσαι με γενναιότητα, με πίστη, με χαρά.

Δεν μπορεί, λοιπόν, ποτέ να λυπάται ο χριστιανός; Μπορεί, αλλά για δύο μονάχα λόγους: Όταν είτε ο ίδιος είτε ο πλησίον του έρχεται σε αντίθεση με το Θεό και το άγιο θέλημά Του. Δεν πρέπει, επομένως, να στενοχωριούνται και να θλίβονται εκείνοι που κακολογούνται, μα εκείνοι που κακολογούν. Γιατί δε θ' απολογηθούν οι πρώτοι ,για όσα λέγονται σε βάρος άλλων. Αυτοί πρέπει να τρέμουν και ν' ανησυχούν, γιατί αργά ή γρήγορα θα συρθούν στο φοβερό Δικαστήριο του Θεού, όπου θα λογοδοτήσουν για όσες κακολογίες ξεστόμισαν. Κι εκείνοι που κακολογούνται, πάντως, πρέπει ν' ανησυχούν, αν όσα λένε γι' αυτούς είναι αληθινά.
Αξιολύπητοι, βλέπεις, είναι οι αμαρτωλοί, έστω κι αν κανένας δεν τους κατηγορεί. Αξιοζήλευτοι, απεναντίας, είναι οι ενάρετοι, έστω κι αν ο κόσμος όλος τους κατατρέχει. Γιατί, όταν η συνείδηση ενός ανθρώπου είναι ήσυχη, όσες τρικυμίες κι αν ξεσηκώνονται εναντίον του, αυτός θα βρίσκεται πάντα σε λιμάνι γαλήνιο. Όταν, όμως, η συνείδησή του είναι ταραγμένη, ακόμη κι αν όλα του έρχονται ευνοϊκά, θα βασανίζεται, σαν τον ναυαγό στη φουρτουνιασμένη θάλασσα.

Απόσπασμα από το βιβλίο «Θέματα ζωής Β΄
Κείμενα του Αγίου Ιωάννου του Χρυσόστομου.
agiooros

16 Σεπτεμβρίου 2017

"ΦΩΝΗ ΚΥΡΙΟΥ" 17ης Σεπτεμβρίου – "ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΕΡΓΑ"




Η δύναμη του Σταυρού

 
News
Μόσχα, 17 Μαρτίου 2006, 14:40, ειδησεογραφικό πρακτορείο Interfax.
Το σημείο του Σταυρού και της Ορθόδοξης (Χριστιανικής) προσευχής είναι
ικανά να σκοτώσουν μικρόβια, και να μεταβάλουν της οπτικές ιδιότητες του
νερού. Μία μελέτη.

Επιστήμονες έχουν αποδείξει πειραματικά τις θαυματουργικές ιδιότητες του σημείου του Σταυρού και της προσευχής.
«Είναι διαπιστωμένο ότι η παλιά συνήθεια να γίνεται το σημείο του Σταυρού πάνω από το φαγητό και το ποτό πριν το γεύμα, έχει ένα προφανές μυστικό νόημα. Πίσω από αυτό παραμένει η πρακτική χρησιμότητα:

Η τροφή κυριολεκτικά καθαρίζεται μέσα σε μια στιγμή. Αυτό είναι ένα μεγάλο θαύμα, που κυριολεκτικά συμβαίνει κάθε ημέρα», είπε η φυσικός Angelina Malakhovskaya που προσκλήθηκε από την εφημερίδα Zhizn την Παρασκευή.
Η Malakhovskaya έχει μελετήσει τη δύναμη του σημείου του Σταυρού με την ευλογία της Εκκλησίας, για 10 περίπου χρόνια τώρα. Έχει διεξάγει ένα μεγάλο αριθμό πειραμάτων που έχει επανειλημμένα επαληθευθεί, πριν τα αποτελέσματά τους έρθουν στη δημοσιότητα.

Ειδικότερα έχει ανακαλύψει τις απαράμιλλες βακτηριοκτόνες ιδιότητες του νερού μετά την ευλογία του από μία Ορθόδοξη προσευχή και το σημείο του Σταυρού. Η μελέτη επίσης αποκάλυψε μία νέα, ενωρίτερα άγνωστη ιδιότητα του λόγου του Θεού να μετασχηματίζει τη δομή του ύδατος, αυξάνοντας αξιοσημείωτα την οπτική του πυκνότητα στην περιοχή του φάσματος της βραχείας υπεριώδους ακτινοβολίας, γράφει η εφημερίδα.
Οι επιστήμονες έχουν επαληθεύσει την δύναμη της δράσης της Κυριακής
προσευχής (Πάτερ ημών) και του Ορθοδόξου σημείου του Σταυρού στα παθογενή
βακτήρια. Δείγματα νερού από διάφορες δεξαμενές (πηγάδια, ποταμούς, λίμνες) πάρθηκαν για έρευνα. Όλα τα δείγματα είχαν goldish staphylococcus, ένα κολοβακτηρίδιο. Αποδείχθηκε εν τούτοις, ότι αν η Κυριακή προσευχή λεχθεί και το σημείο του Σταυρού γίνει επάνω τους, ο αριθμός των βλαβερών βακτηριδίων θα μειωθεί επτά, δέκα, εκατό ακόμη και πάνω από 1000 φορές.

Τα πειράματα έγιναν με τέτοιο τρόπο, ώστε να αποκλείουν και την ελάχιστη πιθανή νοητική επιρροή. Η προσευχή ειπώθηκε και από πιστούς και από απίστους, αλλά ο αριθμός των παθογόνων βακτηρίων σε διάφορα περιβάλλοντα με διαφορετικές ομάδες βακτηρίων ακόμη και τότε μειώθηκε, συγκρινόμενος με τα πρότυπα αναφοράς.
Οι επιστήμονες απέδειξαν επίσης την ευεργετική επίδραση που η προσευχή και το
σημείο του Σταυρού έχουν πάνω στους ανθρώπους. Όλοι οι συμμετέχοντες στα πειράματα είχαν την πίεση του αίματός τους να τείνει να σταθεροποιηθεί, και τους αιματικούς δείκτες βελτιωμένους.

Κατά τρόπο εντυπωσιακό, οι δείκτες άλλαζαν προς την ίαση που χρειαζόταν: Στους υποτασικούς η αιματική τους πίεση ανέβηκε, ενώ στους υπερτασικούς κατέβηκε.
Επίσης παρατηρήθηκε ότι το σημείο του Σταυρού εάν γίνεται πρόχειρα, με τα τρία δάχτυλα βαλμένα μαζί απρόσεκτα ή τοποθετούμενα εκτός των απαραιτήτων σημείων (στο μέσο του κούτελου, το κέντρο του ηλιακού πλέγματος, και στα κοιλώματα κάτω από το δεξί και αριστερό ώμο), το θετικό αποτέλεσμα ήταν πολύ πιο αδύνατο, ή απουσίαζε εντελώς.
Περισσότερα εδώ https://www.imdleo.gr/diaf/2006/15-STAYROS_iamatikos.pdf
 

Τι νόημα έχει η ζωή ?Πάτερ Ανδρέας Κονάνος ✝ ΟΧΙ πάνω απ' όλα η ΥΓΕΙΑ, πάνω απ' όλα ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ

 

15 Σεπτεμβρίου 2017

Ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός και το Σφράγισμα


<<Aκόμη να στοχάζεσθε και την Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου μας, καθώς γράφουν τα βιβλία της Εκκλησίας μας και λέγουν εις τον όγδοον αιώνα έχει να γένη το τέλος του κόσμου.

Μα πρωτύτερα έχει να γεννηθεί ο Αντίχριστος και να κάμει τόσα κακά εις τον κόσμον και έχει να ονομάσει του λόγου του υιόν Θεού και θέλει σταθή βασιλεύς να ορίσει τον κόσμον όλον και να κάνη θαύματα κατά φαντασίαν, δια να πλανά τους ανθρώπους να τον ομολογήσουν διά Χριστόν και όσοι τον πιστύεουν να τους τάζει τόσα αγαθά και ύστερα να τους βουλώνει εις το μέτωπον, μάλιστα οι Εβραίοι όλοι έχουν να τον πιστεύσουν.
Διά ημάς τους χριστιανούς έχει να στείλη ο Θεός τον προφήτην Ηλίαν διά να παραγγείλει και να διδάξει όσοι έχουν άγιον Βάπτισμα, την βόυλαν του Ιουσού Χριστού, να φυλάγωνται να μην πιστεύουν εκείνον τον πλάνον Αντίχριστον και εκείνα όπου τάξει είναι όλα ψεύτικα διά να τους γελάσει, να τους βουλώσει. Και καλύτερα να τυραννισθούν και να θανατωθούν παρά να τον πιστεύουν και να βουλωθούν.

Αυτά και άλλα έχει να διδάξει ο προήφτης Ηλίας. Και ύστερα εκείνος ο πλάνος ακούοντας το κήρυγμα του προφήτη Ηλία έχει να λυσσάξει από τον θυμό του και να τυραννεί και να παιδεύει όσους δεν τον πιστεύουν με τα πλέον χειρότερα βασανιστήρια και καλότυχος και τρισμακάριος όποιος υπομείνη και δεν βουλωθει, εκείνος βέβαια θέλει στεγανωθει και θέλει σταθει εις τον χορόν των μαρτύρων.
Και πάλιν άθλιος και ταλαίπωρος όποιος πλανεθεί και τον πιστεύσει και βουλωθεί, εκείνος έχει να καίεται πάντοτε εις την αιώνιον κόλασιν μαζί με τον πλάνον Αντίχριστον.

Αυτά λογιάζω, αδελφοί μου, σας ετρόμαξαν την καρδίαν και αληθινά φοβερά πράγματα είναι και εγώ όπου τα λέγω τρέμω και δειλιώ, μα τί να κάμω όπου έχω χρέος να σας τα φανερώσω. Λοιπόν ύστερα από αυτά τα κακά του κατηραμένου Αντιχρίστου θέλει λάμψει ο Πανάγιος σταυρός επάνω εις τον ουρανόν…
«… Καθώς εις τον καιρόν του Νώε οι άνθρωποι δεν επίστευον αλλά τον επεριγελούσαν, έως όπου ήλθεν εξάφνως η οργή του Θεού και ο κατακλυσμός και έπνιξεν όλον τον κόσμον, ομοίως και τώρα χριστιανοί μου εις την Δευτέραν Παρουσίαν του Χριστού μας δεν έχουν να πιστεύσουν οι άνθρωποι καθώς και τότε δεν επίστευσαν.

Το ηξεύρω και εγώ χριστιανοί μου πως με περιγελούν και λέγουν: Τώρα ήλθες εσύ παλαιοκαλόγερε, να μας ειπείς λόγια εδικά σου. Τα λόγια οπού σας λέγω δεν είναι εδικά μου, είναι λόγια του Παναγίου Πνεύματος, οι αμαρτίες είναι εδικές μου, και όποιος θέλει να πιστεύσει, πλην είναι ο καθένας ελεύθερος και όπως θέλει να κάμει.>>
ΔΙΔΑΧΑΙ ΑΓΙΟΥ ΚΟΣΜΑ ΤΟΥ ΑΙΤΩΛΟΥ
agiooros

14 Σεπτεμβρίου 2017

Ύψωση του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού





Βιογραφία
Το 326 μ.Χ. η Αγία Ελένη πήγε στην Ιερουσαλήμ για να προσκυνήσει τους Αγίους Τόπους και να ευχαριστήσει το Θεό για τους θριάμβους του γιου της Μεγάλου Κωνσταντίνου. Ο Θείος ζήλος όμως, έκανε την Άγια Ελένη να αρχίσει έρευνες για την ανεύρεση του Τιμίου Σταυρού.
Επάνω στο Γολγοθά υπήρχε ειδωλολατρικός ναός της θεάς Αφροδίτης, τον οποίο γκρέμισε και άρχισε τις ανασκαφές. Σε κάποιο σημείο, βρέθηκαν τρεις σταυροί. Η συγκίνηση υπήρξε μεγάλη, αλλά ποιος από τους τρεις ήταν του Κυρίου; Τότε ο επίσκοπος Ιεροσολύμων Μακάριος με αρκετούς Ιερείς, αφού έκανε δέηση, άγγιξε στους σταυρούς το σώμα μιας ευσεβέστατης κυρίας που είχε πεθάνει. Όταν ήλθε η σειρά και άγγιξε τον τρίτο σταυρό, που ήταν πραγματικά του Κυρίου, η γυναίκα αμέσως αναστήθηκε.

Η είδηση διαδόθηκε σαν αστραπή σε όλα τα μέρη της Ιερουσαλήμ. Πλήθη πιστών άρχισαν να συρρέουν για να αγγίξουν το τίμιο ξύλο. Επειδή, όμως, συνέβησαν πολλά δυστυχήματα από το συνωστισμό, ύψωσαν τον Τίμιο Σταυρό μέσα στο ναό σε μέρος υψηλό, για να μπορέσουν να τον δουν και να τον προσκυνήσουν όλοι.

Αυτή, λοιπόν, την ύψωση καθιέρωσαν οι άγιοι Πατέρες, να γιορτάζουμε στις 14 Σεπτεμβρίου, για να μπορέσουμε κι εμείς να υψώσουμε μέσα στις ψυχές μας το Σταυρό του Κυρίου μας, που αποτελείτο κατ' εξοχήν "όπλον κατά του διαβόλου".

Ορισμένοι Συναξαριστές, αυτή την ημέρα, αναφέρουν και την ύψωση του Τιμίου Σταυρού στην Κωνσταντινούπολη το 628 μ.Χ. από τον βασιλιά Ηράκλειο, πού είχε νικήσει και ξαναπήρε τον Τίμιο Σταυρό από τους Αβάρους, οι οποίοι τον είχαν αρπάξει από τους Αγίους Τόπους.
Ἀπολυτίκιον  (Κατέβασμα)

Ἦχος α’.
Σῶσον Κύριε τὸν λαόν σου καὶ εὐλόγησον τὴν κληρονομίαν σου, νίκας τοῖς Βασιλεῦσι κατὰ βαρβάρων δωρούμενος καὶ τὸ σὸν φυλάττων διὰ τοῦ Σταυροῦ σου πολίτευμα.
Source: http://www.saint.gr/2391/saint.aspx

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Αναγνώστες